4. MAILAKO
MATEMATIKA IRAKASKUNTZA APLIKATUETARA
BIDERATUTA
IKASGAIAREN PROGRAMAZIO
LABURRA
|
IKASGAIAREN
EZAUGARRIAK MAILA HONETAN
|
|||
• DBHn Matematika derrigorrezko irakasgaia bada
ere, Matematika irakaskuntza aplikatuetara bideratuta aukera hautazkoa da.
• Hirugarren mailakoaren jarraipena da.
• 4 ordu astean.
|
|||
HELBURU
OROKORRAK
|
|||
Departamentuaren programazioan daude.
|
|||
EDUKIAK
|
|||
I. MULTZOA: ARITMETIKA
1.
Zenbaki osoak eta arrazionalak
2.
Zenbaki hamartarrak
3.
Zenbaki errealak
4.
Problema aritmetikoak
II. MULTZOA: ALJEBRA
5. Adierazpen
aljebraikoak
6.
Ekuazioak
7.
Ekuazio-sistemak
|
III MULTZOA: FUNTZIOAK
8.
Funtzioak. Ezaugarriak
9.
Oinarrizko funtzioak
IV. MULTZOA: GEOMETRIA
10.
Geometria
V. MULTZOA: ESTATISTIKA ETA
PROBABILITATEA
11.
Estatistika
12. Banaketa
bidimentsionalak
13.
Probabilitatea
|
||
UNITATEAK
ETA DENBORALIZAZIOA
|
|||
1. ebaluazioa
|
2. ebaluazioa
|
3. ebaluazioa
|
|
1. Zenbaki osoak eta
arrazionalak
2. Zenbaki hamartarrak
3. Zenbaki errealak
4. Problema aritmetikoak
|
5. Adierazpen aljebraikoak
6. Ekuazioak
7. Ekuazio-sistemak
8. Funtzioak. Ezaugarriak
9. Oinarrizko funtzioak
|
10. Geometria
11. Estatistika
12. Banaketa
bidimentsionalak
13. Probabilitatea
|
|
METODOLOGIA
ETA BALIABIDEAK
|
|||
Ikasketa eraikitzailea izanen da. Gaia hasi
aurretik beharrezkoak diren kontzeptuak (aurreko ikasturteetan ikasitakoak)
gogoratuko ditugu, hortik abiatuta gaia lantzeko. Motibazioari eragiteko ahal
den neurrian errealitatetik hartutako adibideak erabiliko dira azalpenak
emateko. Hainbat adibide eta ariketa ebatziko ditugu arbelean teoria eta
prozedura garrantzitsuenak lantzeko. Unitate bakoitzaren amaieran ariketak
proposatuko zaizkie ikasleei eman diren eduki guztiak lantzeko eta
erabiltzeko.
Anaya-Haritza argitaletxeak argitaratzen duen
testu-liburua erabiliko dugu orokorrean baina baita ere ariketa orri
osagarriak eta bestelako materiala. Liburuan gai bakoitzaren bukaeran badira
bi orrialde non irakurgaiak, ariketak, aholkuak, informazioak eta abar ageri
diren. Hauek oso egokiak izan daitezke matematikan trebeak diren eta interes
handia duten ikasleentzat, ikasteko prozesuan jasotako gaitasunetakoren bat
sendotzen eta lantzen laguntzeko.
Egunero klasean egindakoa birpasatzeaz gain,
askotan bidaliko zaie ikasleei etxean egin beharreko lanen bat. Gelan ez dira
ariketa guztiak zuzenduko. Hala ere, ikasleak zerbait ulertzen ez badu edo
ariketaren bat bereziki egitea nahiko balu, hurrengo egunean irakasleari
eskatuko dio.
Koadernoa edonoiz eskatu ahalko zaio ikasleari
bere lanari buruzko beste datu bat izateko. Horregatik orriak artxibatzeko
dituen koadernoa erabiltzea komeni da, irakasleak eskatzean koaderno osoa
eraman behar ez izateko.
|
|||
EBALUAZIO
IRIZPIDEAK
|
Departamentuaren programazioan daude.
|
EBALUAZIO PROZEDURAK
|
Lanetan, azterketetan, kontroletan eta probetan honako irizpide
hauek hartuko dira kontuan:
Bai taldeka, bai banaka ikasleek egindako lan espezifikoak hartu
ahal dira kontuan.
Ikasleek baimena izanen dute kalkulagailuak erabiltzeko hainbat
ariketetan izan ezik.
|
KALIFIKAZIO
ETA ERREKUPERAZIO SISTEMA
|
Unitate bakoitzaren ondoren azterketa bat
eginen dugu eta ebaluazio bakoitzean haien arteko batez bestekoa kalkulatuko
dugu baldin eta azterketetan lortutako nota 4,00 edo gehiago bada. Irakasleak,
aldez aurretik abisurik eman gabe, probatxoren bat egin dezake, ikasleak
barneratutakoaren hausnarketa egiteko. Ikasleak honela lortutako nota 5,00
edo gehiago bada, hurrengo atalak kontuan hartuko zaizkio kalifikatzeko:
§
Azterketak: %60
§
Ebaluazioaren zehar egindako lanak: %15
§
Etxerako lana (etxerako ariketak, ikasteko
jarduerak, agendaren erabilera egokia …)
eta ikaslearen lan koadernoa (ordena, ariketak, …): %15
§
Ikaslearen jarrera (norberaren ahalegina,
parte-hartzea, interesa, ekarpenak, jokaera, euskararen erabilera …): %10
Ikasleak ebaluazioren bat gainditzen ez badu, dagokion
berreskurapena egin beharko du.
Ikasturtearen bukaeran hiru ebaluazioen noten
arteko batez bestekoa kalkulatuko da. Modu honetan gainditzen ez duenak,
ekainean suspenditutako ebaluazioa(k) berreskuratu beharko d(it)u.
3. ebaluazioko berreskurapena egiteko astirik
ez balego, ekaineko azterketa egunean egingo
da.
Ekainean gainditzen ez duen ikasleak irailean
ikasgai osoko Nahikotasun azterketa egin beharko du eta gainditzeko
gutxieneko nota 5,00 izanen da.
|
OHARRA
|
Programazio hau ez dago itxita. Ikasturtean zehar zerbait aldatu
beharko balitz (arrazoi pedagogikoak direla eta, egutegiaren gorabeherak
direla eta … ) ikasleei jakinaraziko zaie.
|
Burlata, 2018eko iraila
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina