Latex

DBH 4. E: PROGRAMAZIOA MATEMATIKA


4. MAILAKO
 MATEMATIKA IRAKASKUNTZA APLIKATUETARA BIDERATUTA
IKASGAIAREN PROGRAMAZIO LABURRA

IKASGAIAREN EZAUGARRIAK MAILA HONETAN
• DBHn Matematika derrigorrezko irakasgaia bada ere, Matematika irakaskuntza aplikatuetara bideratuta aukera hautazkoa da.
• Hirugarren mailakoaren jarraipena da.
• 4 ordu astean.
HELBURU OROKORRAK
Departamentuaren programazioan daude.
EDUKIAK
I. MULTZOA: ARITMETIKA
1. Zenbaki osoak eta arrazionalak
2. Zenbaki hamartarrak
3. Zenbaki errealak
4. Problema aritmetikoak
II. MULTZOA: ALJEBRA
5. Adierazpen aljebraikoak
6. Ekuazioak
7. Ekuazio-sistemak

III MULTZOA: FUNTZIOAK
8. Funtzioak. Ezaugarriak
9. Oinarrizko funtzioak
IV. MULTZOA: GEOMETRIA
10. Geometria

V. MULTZOA: ESTATISTIKA ETA PROBABILITATEA
11. Estatistika
12. Banaketa bidimentsionalak
13. Probabilitatea

UNITATEAK ETA DENBORALIZAZIOA
1. ebaluazioa
2. ebaluazioa
3. ebaluazioa
1. Zenbaki osoak eta arrazionalak
2. Zenbaki hamartarrak
3. Zenbaki errealak
4. Problema aritmetikoak

5. Adierazpen aljebraikoak
6. Ekuazioak
7. Ekuazio-sistemak
8. Funtzioak. Ezaugarriak
9. Oinarrizko funtzioak
10. Geometria
11. Estatistika
12. Banaketa bidimentsionalak
13. Probabilitatea

METODOLOGIA ETA BALIABIDEAK
Ikasketa eraikitzailea izanen da. Gaia hasi aurretik beharrezkoak diren kontzeptuak (aurreko ikasturteetan ikasitakoak) gogoratuko ditugu, hortik abiatuta gaia lantzeko. Motibazioari eragiteko ahal den neurrian errealitatetik hartutako adibideak erabiliko dira azalpenak emateko. Hainbat adibide eta ariketa ebatziko ditugu arbelean teoria eta prozedura garrantzitsuenak lantzeko. Unitate bakoitzaren amaieran ariketak proposatuko zaizkie ikasleei eman diren eduki guztiak lantzeko eta erabiltzeko.
Anaya-Haritza argitaletxeak argitaratzen duen testu-liburua erabiliko dugu orokorrean baina baita ere ariketa orri osagarriak eta bestelako materiala. Liburuan gai bakoitzaren bukaeran badira bi orrialde non irakurgaiak, ariketak, aholkuak, informazioak eta abar ageri diren. Hauek oso egokiak izan daitezke matematikan trebeak diren eta interes handia duten ikasleentzat, ikasteko prozesuan jasotako gaitasunetakoren bat sendotzen eta lantzen laguntzeko.
Egunero klasean egindakoa birpasatzeaz gain, askotan bidaliko zaie ikasleei etxean egin beharreko lanen bat. Gelan ez dira ariketa guztiak zuzenduko. Hala ere, ikasleak zerbait ulertzen ez badu edo ariketaren bat bereziki egitea nahiko balu, hurrengo egunean irakasleari eskatuko dio.
Koadernoa edonoiz eskatu ahalko zaio ikasleari bere lanari buruzko beste datu bat izateko. Horregatik orriak artxibatzeko dituen koadernoa erabiltzea komeni da, irakasleak eskatzean koaderno osoa eraman behar ez izateko.


EBALUAZIO IRIZPIDEAK
Departamentuaren programazioan daude.
EBALUAZIO PROZEDURAK
Lanetan, azterketetan, kontroletan eta probetan honako irizpide hauek hartuko dira kontuan:
  • Ikasleak erakusten duen zehaztasuna eta ebazteko prozesuan izaten duen aurkezpen eta argitasun egokia.
  • Idazkera matematiko zuzena.
  • Ariketa edo problemaren garapen egokia.
Bai taldeka, bai banaka ikasleek egindako lan espezifikoak hartu ahal dira kontuan.
Ikasleek baimena izanen dute kalkulagailuak erabiltzeko hainbat ariketetan izan ezik.
KALIFIKAZIO ETA ERREKUPERAZIO SISTEMA
Unitate bakoitzaren ondoren azterketa bat eginen dugu eta ebaluazio bakoitzean haien arteko batez bestekoa kalkulatuko dugu baldin eta azterketetan lortutako nota 4,00 edo gehiago bada. Irakasleak, aldez aurretik abisurik eman gabe, probatxoren bat egin dezake, ikasleak barneratutakoaren hausnarketa egiteko. Ikasleak honela lortutako nota 5,00 edo gehiago bada, hurrengo atalak kontuan hartuko zaizkio kalifikatzeko:

§  Azterketak: %60
§  Ebaluazioaren zehar egindako lanak: %15
§  Etxerako lana (etxerako ariketak, ikasteko jarduerak, agendaren  erabilera egokia …) eta ikaslearen lan koadernoa (ordena, ariketak,  …): %15      
§  Ikaslearen jarrera (norberaren ahalegina, parte-hartzea, interesa, ekarpenak, jokaera, euskararen erabilera …): %10
Ikasleak ebaluazioren bat gainditzen ez badu, dagokion berreskurapena egin beharko du.
Ikasturtearen bukaeran hiru ebaluazioen noten arteko batez bestekoa kalkulatuko da. Modu honetan gainditzen ez duenak, ekainean suspenditutako ebaluazioa(k) berreskuratu beharko d(it)u.
3. ebaluazioko berreskurapena egiteko astirik ez balego, ekaineko azterketa  egunean egingo da.
Ekainean gainditzen ez duen ikasleak irailean ikasgai osoko Nahikotasun azterketa egin beharko du eta gainditzeko gutxieneko nota 5,00 izanen da.

OHARRA
Programazio hau ez dago itxita. Ikasturtean zehar zerbait aldatu beharko balitz (arrazoi pedagogikoak direla eta, egutegiaren gorabeherak direla eta … ) ikasleei jakinaraziko zaie.



Burlata, 2018eko iraila

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina